piątek, 27 czerwca 2014

Pomidorowa zapiekanka z kaszy jaglanej z kurczakiem (bez glutenu, mleka i jajek)

Tym razem moja ulubiona kasza jaglana w wersji obiadowej - z dodatkiem papryki, oliwek, pestek słonecznika i dyni.  Pyszna i zdrowa :)


Składniki:

kasza jaglana  1 szklanka
koncentrat pomidorowy 100 g
papryka zielona, czerwona i żółta po 1 szt.
oliwki czarne  1/2 szklanki
pestki słonecznika (łuskane) 3 łyżki
zielone pestki z dyni 3 łyżki
orzeszki piniowe 1 łyżka
filet z piersi kurczaka 200 g
kurkuma mielona 1/2 łyżeczki
sól, papryka mielona, pieprz, tymianek, kolendra
olej do smażenia

do smaku
kilka łyżek
ser kozi, mozarella lub żółty do posypania (niekoniecznie)
jajko kurze lub 4 jajeczka przepiórcze (niekoniecznie)

Przygotowanie:

Pestki i orzeszki piniowe zalać gorącą wodą i odstawić. Ugotować kaszę jaglaną wg instrukcji . Odcedzić ewentualny nadmiar wody.
Paprykę pokroić na kawałki, podsmażyć na oleju, odsączyć.



Filet z kurczaka pokroić w drobną kostkę, posypać papryką, solą i pieprzem (można użyć gotowej mieszanki typu grill lub gyros), podsmażyć na oleju.
Do kaszy dodać koncentrat pomidorowy, paprykę, pokrojone na plasterki oliwki, odsączone z wody ziarna i kawałki kurczaka. Dodać sól i przyprawy do smaku.
Jeśli dozwolone są jajka to można dodać do masy jedno kurze lub 3-4 przepiórcze i dobrze wymieszać.
Przełożyć do foremek do zapiekania, można posypać serem (przy braku alergii na mleko) i przyprawami.
Zapiekać pod przykryciem, w temp. około 180 stopni przez 20 minut.

Do posypania użyłam suszonych pomidorów z natką i czarnuszką.


3 komentarze:

Czarnowłosa pisze...

Zjadlabym taką. :-)

omlet pisze...

Łał! świetne! muszę spróbować!

Gosia Szulc pisze...

przepięknie kolorowo :)