środa, 11 czerwca 2014

Batat i pieczone jabłko (bez glutenu, mleka i jajek)

Pieczone jabłko w wersji tropikalnej - w połączeniu ze słodkim batatem. Pyszne, łatwe i szybkie gdyż upieczemy je w mikrofalówce.



Składniki:

batat (słodki ziemniak) 1 mała szt.
jabłko 1 szt.
cukier (lub miód, syrop z agawy) 1 łyżeczka
cynamon






Bataty, zwane inaczej słodkimi ziemniakami, czy patatami to bulwy tropikalnej rośliny o nazwie wilec ziemniaczany. Mają dużą wartość odżywczą, zawierają węglowodany (około 20%) i białko (około 2%), witaminy z grupy B i witaminę C. Odmiany o pomarańczowym miąższu zawierają dużą dawkę beta karotenu - większą niż np. dynia i w związku z tym polecane są  osobom z suchą, wrażliwą i bladą cerą. Warto sięgać po nie aby przygotować skórę na letnie słońce.
Bataty mają łagodny smak i pasują zarówno do dań na słodko jak i na słono. Bardzo rzadko są powodem uczuleń, więc polecam alergikom. 


Przygotowanie:
Batata umyć, zalać wrzątkiem i ugotować do miękkości (około 20 minut). 


Jabłko obrać ze skórki, przekroić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne i pokroić na plasterki. Ułożyć w miseczce (ceramicznej lub szklanej), posypać cukrem i szczyptą cynamonu. Przykryć spodkiem i upiec w kuchence mikrofalowej ( około 2 minuty na pełnej mocy)



Ugotowany słodki ziemniak obrać ze skórki, pokroić na plasterki. Wymieszać z pieczonym jabłkiem. W razie potrzeby dosłodzić syropem lub miodem. 
Można podać z dodatkiem ryżu, w każdej wersji smakuje świetnie :)




Dania dobre dla skóry

1 komentarz:

Justyna Żak pisze...

ciekawe połączenie:)